Fixico nieuws

'Schadehersteller van de maand' januari 2018

Pieter van de Wolfshaar, 7 Februari 2018

Bij Fixico werken we alleen met de beste schadeherstellers. Iedere maand kiezen we er één uit, die alle verwachtingen overtreft. De eerste 'Schadehersteller van de Maand' van dit jaar, is wel heel bijzonder. Midden in een wereldje vol gereedschap, smeer en techniek noemen zij zichzelf de meest vrouwvriendelijke garage van Nederland. Mannen zijn uiteraard ook welkom, maar de 'Dames van Hurkmans' onderscheiden zich door een unieke ervaring voor hun klanten te creëren.

In mei van 2016 zijn twee ondernemende zussen uit Den Bosch,'De Dames van Hurkmans' gestart. Een uniek concept waar naast het kwalitatief herstellen van autoschade, het creëren van een vrouwvriendelijke beleving voorop staat. De ondernemers beschrijven 'De Dames van Hurkmans' zelf dan ook liever als een 'autoboetiek', in plaats van een traditionele garage. Naast deze succesvolle autoboetiek, zijn de zussen ook nog trotse eigenaar van drie andere schadeherstelbedrijven.

Onze collega Stephan, ging bij ze langs om ze te feliciteren met een heerlijke taart en stelde ze een aantal vragen:

Waar staat jullie bedrijf voor?

Voor veel vrouwen is een bezoekje aan een autogarage vaak een noodzakelijk kwaad, eigenlijk te vergelijken met een bezoek aan de tandarts. Niemand heeft daar zin in. Toen dachten wij, dat moet toch anders. Waarom worden autobedrijven niet geassocieerd met de fun factor? Het kan ook écht leuk zijn! Daarom zijn wij De Dames van Hurkmans gestart. Je kunt bij ons terecht voor schadeherstel, maar ook reparatie onderhoud en de aan- en verkoop van leuke occasions.

Waarin onderscheidt jullie bedrijf zich van anderen?

Het is de enige plek in de autobranche waar (begrijpelijke) vrouwentaal gesproken wordt, maar niet alleen dat. Het is een plek die is ingericht naar de belevingswereld en het koopgedrag van vrouwen. Wij bieden dus naast de dingen die je verwacht van een garage, veel meer aanverwante producten om de belevenis nét even wat leuker te maken. Verder is ons personeel niet alleen heel goed in hun werk, maar op één mannelijke monteur na, zijn het allemaal vrouwen.

Wat heeft de samenwerking met Fixico jullie toe nu toe opgeleverd?

Door gebruik te maken van Fixico, hebben we veel nieuwe klanten in onze werkplaats mogen ontvangen. Het dashboard werkt snel en gemakkelijk en klanten weten bovendien van te voren waar ze aan toe zijn.

Welk originele tip hebben jullie voor mede Fixico partners?

Wij denken dat het vooral belangrijk is, om op je eigen manier onderscheidend te zijn. Klanten verwachten in principe geen bijzondere ervaring bij een schadehersteller. Hierdoor ligt er juist een kans om het tegendeel te bewijzen.

Wat zijn de toekomstplannen van jullie bedrijf?

Wij zien de algemene toekomst van schadeherstel positief in, het is belangrijk dat wij het verschil blijven maken voor de klant. Dit willen we vasthouden, uiteraard hopen wij ook dit concept verder te verstevigen en veel nieuwe (vrouwelijke) klanten tegemoet zien.